ירושלים • המועמדת החרדית פרשה מרשימת הבית היהודי

דוד קורצוויל | צילום: פייסבוק No Comments on ירושלים • המועמדת החרדית פרשה מרשימת הבית היהודי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שבוע אחרי ההכרזה כי חרדית תתמודד ברשימת הבית היהודי לעיריית ירושלים הודיעה הבוקר רחל איבנבוים כי היא פורשת מהרשימה.

איבנבוים שובצה במקום השלישי ברשימה שהכתיב נפתלי בנט כאשר במקום הראשון נמצא דב קלמנוביץ, במקום השני הרצל יחזקאל ובמקום הרביעי רז קיל.

חשוב לציין כי אנשי הסניף הירולשמי בראשותו של איציק משה לא מקבלים את הרשימה והם מעוניינים בזבולון אורלב שירוץ בראש הרשימה. הדו"ד בין הקבוצות נמצא בהכרעה משפטית.

איבנבוים היוותה נכס לרשימה, גם אשה וגם חרדית. הקבוצה כבר יצאה לצילומים עד שהבוקר מודיעה איבנבוים על פרישתה עקב לחצים.

איבנבוים עצמה כתבה הבוקר כי "כאשר קיבלתי לפני מספר שבועות את ההצעה להצטרף למקום השלישי, המכובד והריאלי ברשימת הבית היהודי למועצת עיריית ירושלים התלבטתי רבות האם לצאת לדרך הזו או אם לאו. מה שהכריע את הכף היה פסק הלכה ברור שקיבלתי מרב גדול שמקובל על הזרם אליו אני משתייכת. כשהפסק ניתן, היה לי ברור שההתלבטויות תמו, שאני מוכנה לשלם מחירים חברתיים כאלו ואחרים על ההחלטה הלא שגרתית הזו- כי העיקר קיים- עודני חרדית, ואוכל להמשיך להקרא כזו בגו זקוף ובביטחון שלם, נאמנה להלכה, מצייתת לדעת תורה.

בימים שעברו מאז הכרזת החלטתי חלו התפתחויות שונות וקיצוניות, משמעותם אחת- אם אני בוחרת לעשות כפי שמורה לי צו מצפוני, ומותיר לי פסק ההלכה וממשיכה במסע לשירות מונציפאלי שהחלתי בו, הוקע מהציבור. אני ומשפחתי. עסקנים קטנים גייסו לטובתם אנשים בעלי השפעה כדי שלא יותירו בידי ברירה אלא לבחור באחת מן האפשרויות- שירות הציבור בעיריית ירושלים או השתייכותי למגזר החרדי".

יו"ר סיעת הבת היהודי בכנסת כתבה בתגובה כי רחלי, חסידת גור, החליטה להתמודד ברשימת הבית היהודי למועצת עיריית ירושלים. אתמול היא קיבלה אולטימטום, או שאת מסירה את מועמדותך או שילדייך נזרקים ממוסדות החינוך ובעלך מפוטר. מכיון שרחלי לא רצתה שחייה יהרסו היא בחרה להסיר את המועמדות. עד עתה טענו פוליטיקאים חרדים שאין נשים חרדיות בפוליטיקה כי הן לא רוצות. אז הינה אחת שרצתה ולא נתנו לה. כתבה שקד



0 תגובות